Actualitat

23 de novembre 2021

Marxa Nòrdica

Molt més que caminar!

Es tracta d'una activitat molt tècnica i amb molts beneficis per a la salut. Consisteix a caminar, acompanyant la gambada amb l'ajuda de dos bastons, que al seu torn, ajuden a impulsar i accelerar el ritme.

 

Per fer-ho correctament, cal allargar tot el possible els braços al moment d'estirar-los i contreure'ls quan es balancegen per a caminar. Altres detalls tècnics que requereixen aquesta activitat, és el del moviment ampli amb els braços i que el punt on se secunda el pal coincideixi amb el punt de gravetat del cos. És, a més, una activitat econòmica – només necessites els bastons – i que pot realitzar gent de totes les edats i es pot adaptar a tots els nivells d'exigència.

 

Alguns dels beneficis que aporta la Marxa Nòrdica són:

 

Una activitat integral

Es tracta d'un exercici aeròbic molt complet que treballa la resistència, força, flexibilitat, coordinació, equilibri. I sobretot, preveniu els riscos cardiovasculars.

 

Ajuda a baixar de pes. Amb la Marxa Nòrdica, es consum més del 20% d'energia que caminant i si es fa bé, s'acaba mobilitzant el 90% del sistema muscular. A més, si es combina amb una dieta saludable i adequada, aquesta activitat contribueix a incrementar les calories cremades.

 

Alleuja la tensió acumulada i l'estrès. No només rendeix culte al cos, també a la ment. Aquesta disciplina ha de practicar-se a l'aire lliure. La toma de contacte amb la natura, l'aire fresc i els raigs solars ajuden a controlar l'ansietat.

 

Recomanable per a lluitar contra el limfedema, conseqüència del càncer de mama. En els últims anys, la marxa nòrdica ha estat molt recomanada per a les supervivents del càncer de mama i les seves conseqüències. Practicar aquesta activitat al ritme que es desitgi, millorar la mobilitat de l'espatlla, disminueix el dolor articular i prevé el limfedema, una inflor provocada per l'extirpació de ganglis.

 

Sota risc de lesió.

Al contrari que altres activitats com el trekking amb desnivell o l'escalada, la marxa nòrdica minimitza molt l'opció de lesionar-se. En requerir l'ajuda de bastons, es practica per senderes planes o amb poques irregularitats, per a secundar bé el bastó. Això facilita molt la trepitjada i un bon equilibri, deixant en una possibilitat gairebé nul·la, el fet de sofrir una caiguda.

 

Combat problemes posturals.

El moviment amb els pals 'obliga' a col·locar el cos, especialment les espatlles i l'esquena, en un angle correcte.

 

Reforça els ossos sense danyar les articulacions.

Al contrari del que podria semblar, la vibració del bastó després de cada impuls enforteix l'os sense perjudicar les articulacions, dolència que sí pot provocar la continuada repetició d'exercicis en altres disciplines.

 

La Marxa Nòrdica a ègora | Sentmenat, és molt més que caminar! T’esperem tots els dijous de 8:00 a 10:00 hores amb l’Helena. El punt de sortida i trobada sónporta de la instal·lació.

Vols ser el primer en assabentar-te de tot? subscriu-te a la nostra newsletter
enviat